Cabaran Eksperimen Bahasa.

Assalamualaikum

"Dahulukan mengucap salam, ucapkan selamat dengan senyuman, tumpukan perhatian anda kepada mereka agar anda menjadi orang yang sangat mereka cintai dan dekat dengan mereka."

Tentu korang sedar-sedia maklum
bahawa
Miss N amat gemar bereksperimen dengan kata-kata
So,
Miss N mahu CABAR kamu!!!
Guna-pakai-jangan buang satu PERKATAAN PILIHAN sehingga menghasilkan seuntai kata yang SEDAP DIBACA- MOLEK DIDENGAR & GRAMATIS.
(Perkataan Pilihan harus BUKAN kata hubung-kata penguat spt : dan, atau...yang,sangat)


Terma & Syarat:
1.Terbuka kepada semua PEMBACA-PELAWAT blog ini.
2.Ayat haruslah dalam BAHASA MELAYU.
3.Cabaran ini berlangsung dari 7Disember '09 - 17Januari '10
4.Pemenang dipilih berdasarkan ayat yang paling kreatif & Mantop!
(semakin banyak pengulangan PERKATAAN PILIHAN digunakan,semakin TINGGI peluang untuk MENANG)
5.Ada berani? sila sahut cabaran ini diruangan KOMEN.
Motif-Tujuan Cabaran: Untuk Menguji Kecekapan bahasa-Membina Minda yang romantis&gramatis-menggilap minda yg hampir karat-merapatkan ukhwah among bloggers&frenz


Contoh Jawapan:
****************
PERKATAAN PILIHAN: BAIK
ayat yang berjaya dihasilkan:
'Bukan semua orang BAIK kerana kita bukanlah BAIK sangat untuk berBAIK-BAIK dengan semua orang dan BAIK kamu atau aku, bukanlah orang yang terBAIK untuk menilai siapa-siapa yang lebih BAIK.'
Total BAIK :7
******************
Sedap tak ayat di atas?
MEMANG SEDAP
(",)
Mekasih


Saya CABAR kamu wahai PEMBACA-PELAWAT blog.


INFO TERKINI:
Bilangan patah perkataan adalah TIDAK TERHAD
tapi hanya SATU AYAT sahaja. Satu Titik.
Tak boleh guna Kata Ganti Nama
(Aku,Dia,Saya,Mereka,Kita...)
sebagai perkataan PILIHAN
WAJIB sertakan ALAMAT surat-menyurat
ke:


nurulexplicit88@gmail.com

Hadiah Utama: RM30 sahaja
plus
You'll be My Best Friend Forever.
plus
Setiap Peserta (kalah/menang) akan diberi kad penghargaan.
Miss N will create da lovely cards and post kepada kamu..
(selepas cabaran ini berakhir)

Ni pulak entry teman Dancing

Ramai orang bujang zaman sekarang yang tidak ber DUIT pura-pura berlagak seperti orang yang ber DUIT kerana mahu tampil mewah seperti orang-orang yang ber DUIT walaupun mereka sebenarnya tak ber DUIT kerana hendak pergi berbelanja@shopping dengan DUIT, melepak perlu ada DUIT, keluar berpoya-poya perlu ber DUIT, nak pergi berjalan guna DUIT, DUIT untuk tengok wayang, nak pergi konsert perlu DUIT, pergi jamming perlu DUIT dan nak bergaya perlukan DUIT, DUIT juga boleh ubah muka jadi cun atau hensem, DUIT beli barang kosmetik, DUIT untuk beli minyak wangi itu pun tak termasuk DUIT seperti DUIT untuk sewa rumah, DUIT rokok, DUIT belanja harian , DUIT makan dan minum, seterusnya ada yang mula berharap dapat kekasih yang ber DUIT, yang lain pula lepas tu nak belanja kekasih perlu juga ada DUIT hinggakan cinta juga perlukan DUIT disebabkan, bila sampai masa nanti nak bertunang kena ada DUIT, lepas tu nak kahwin nanti pun kena ada DUIT untuk kad jemputan perkahwinan, DUIT hantar belanja, DUIT hantaran, DUIT beli barang-barang hantaran, DUIT hangus, DUIT mas kahwin, DUIT tol naik pelamin, DUIT Mak Andam, DUIT sewa khemah atau DUIT sewa dewan, DUIT sewa barang, DUIT pakaian, DUIT juru foto, DUIT penanggah, DUIT rokok, DUIT untuk sewa rumah persinggahan, DUIT minyak, DUIT sewa kereta, nanti para hadirin majlis juga akan berikan DUIT, mereka beli hadiah kahwin pun gunakan DUIT, mereka beli sampul DUIT pun guna DUIT, selepas kahwin nak pergi honeymoon pun perlu gunakan DUIT, nak bayar hotel perlu ada DUIT, nak melancong perlu DUIT, lepas tu nanti perlu beri DUIT raya dengan DUIT tunai, hantar belanja ke orang tua guna DUIT, selepas tu kalau nak DUIT boleh jadi DUIT, DUIT boleh dapat DUIT, DUIT bertambah-tambah, kita perlu DUIT untuk berniaga atau DUIT untuk modal, DUIT untuk pusingan perniagaan, DUIT untuk melobi, DUIT untuk mulakan Projek, DUIT untuk jalankan Projek, DUIT untuk bayar pekerja, DUIT untuk sewa mesin, DUIT untuk sewa atau beli Pejabat, DUIT untuk melayan bakal pelanggan hingga DUIT merasuah pon perlu gunakan DUIT tunai, beli barang perniagaan guna DUIT, barulah lepas tu boleh simpan DUIT kat bank guna DUIT tunai, DUIT dalam bentuk cek, lepas dah banyak DUIT simpanan, buka akaun deposit tetap di bank gunakan DUIT, buka akaun semasa pun perlukan DUIT, beli saham guna DUIT, barulah boleh pergi ATM keluarkan DUIT berkepuk-kepuk, sebab DUIT juga yang jadi ukuran kemewahan hidup,hingga ada yang boleh tidur atas DUIT, DUIT untuk beli kereta mewah, DUIT beli motor besar, DUIT beli barang kemas, DUIT untuk beli rumah besar, DUIT untuk beli perabut mewah, mulalah lepas tu pilih kawan pulak yang ber DUIT je, tak ada DUIT bo-layan, murah hati bagi DUIT pulak kerana hendak dapat DUIT, bagi DUIT untuk masyur, bayar cukai pun perlu gunakan DUIT, beli pangkat guna DUIT, nak masuk tandas perlu DUIT, perlu DUIT untuk bayar hutang DUIT, sampai dah mati nanti pun nak DUIT, DUIT, DUIT dan DUIT hingga kita selalu lupa yang DUIT tak perlu untuk akhirat!

Okay, 100 DUIT dikesan Oh go on

Related Posts with Thumbnails

31 Xclusive Commentaries:

Sharinginfoz berkata...

sungguh mencabar...

1st time Unique Visitors more than 200

Boleh Buat Duit ke ngan Nuffnang?

Farhana berkata...

Wahhhh.. Hebat ni.. Terbeliak mata nengok DUIT banyak sgt.. Ahaks.. All the best.. ;)

~ nk masuk, tapi gerun nengok duit bnyk sgt.. Ahaks..

Decorater [MisS N] berkata...

saya sgt berbesar hati untuk memberi DUIT saya andai kamu layak menerima DUIT saya dan gunakanlah DUIT itu sebaik mungkin andai awak dapat DUIT itu...hihi...mekasih..do emel me your name n address ye

Aidi-Safuan berkata...

mak aih...100 perkataan?menggigil la camnih

kawie2020 berkata...

nanti aku buat.. nk cr idea.. hehehehehehe

.millalara. berkata...

nak DUIT! sekian.. hahaha ;p

syaf berkata...

`x( oww aku serender awal2...heheh x mampu nk buat ayat fanjang2 seperti itew yerk...

Kulanz Salleh berkata...

fuh.. susah jgk tu pilih satu perkataan yang boleh diulang banyak kali.. boleh tu mmg boleh... tapi ayat dah tak best dah..
kalau pilih DAN bole tak? hehe

Dak Wan berkata...

Sharinginfoz - Tercabar ke? Teman tak tanggung, carik la miss n tu =))

bellar0ssa berkata...

wah kagumnye.hehe...tak terlawan lah daku... hebat berbahasa...

~0~ berkata...

wah...kagum bang

Nizaa berkata...

mangg ai...nak mikir perkataan pun satu hal jugak tu...hahaha...

http://kancilbiru.blogspot.com/

wh0se berkata...

nie cabaran untuk kira perkataan duit ke..hehe..
papepun ALL the BEST k...

Dak Wan berkata...

Farhana - Tqs :) Bese jewr arr nie.

Dak Wan berkata...

Decorater [MisS N] - ok done :D

Dak Wan berkata...

Aidi-Safuan - Just fun-fun jewr nie :))

Dak Wan berkata...

kawie2020 - Join lah k :))

Dak Wan berkata...

.millalara. - Duit hantaran maw? :P

Dak Wan berkata...

syaf - it's ok... Test seround dulu ahh :P

Dak Wan berkata...

Kulanz Salleh - Oit! Oit! Ngelat eh? =))

Dak Wan berkata...

bellar0ssa - Hebat? Manader :-t

Dak Wan berkata...

~0~ - Kagum erk? :-o Tgk Magic ke? =))

Dak Wan berkata...

Nizaa - Nanti teman posting pasal kancil plak pasni :)

Dak Wan berkata...

wh0se - Tqs very much k? :))

eKyN berkata...

saye suke makan kueh gunting..kerana semasa proses menggunting sgtla unik ditambah pule gunting yg saye gune agak klasik sementelah kaedah guntingannya yg bukan calang2 orang leh gunting, oh ia bukanlah seperti mak temah mahu gunting baju atau mak temah mule berase syak akan sahabatnye yg memang yg sering melakukan agenda gunting dlam lipatan..maka mak temah mahu je rase nye gunting mulut2 si penjahit kaen itu yg sering menggunting kaen di rumah mak temah.


wakakkaa.camtu ke??
act, xbape pham akan pktaan pilihan tu.
em kalw ayat ats ni...pktaan plihan tu gunting.
leh ke??huahua..saje merepek sat

Dak Wan berkata...

eKyN - Oit! Ok jewr.. :P Wakakakak =))

Decorater [MisS N] berkata...

ekyn..betulla tuh..mehla join :)

Dak Wan berkata...

Decorater [MisS N] - Simple jewr contest ni kan? :D

Ieda the Rainbow Princess berkata...

Salam..Hoho..Gd Luck!
Ieda tgh pk lg nk buat
perkataan ape utk contest
Miss N nie..Fenin pk..

Dak Wan berkata...

Ieda the Rainbow Princess - Wasalam. Yup, mmg penin :))

Unknown berkata...

baguslah idea ni....

Tukang beca tengah kenen, Sudah baca tolong komen! Tqs
Awak follow RSS disini | Awak follow twitter disini
Sayang Ckit
Muahh!

:)) :)] ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( :-t b-( :-L x( =))

Sila taip kod diatas untuk smiley!
Contoh: Untuk icon Senyum Sila taip :)

Catat Ulasan

 

Blog Tips,Trick & Contest

Label

Blogging (22) Stories (21) 1 Malaysia (16) Contest (12) Rainbow Story (12) Story (12) Tips (11) Family (10) Gath (6) Teknik (6) Dem (5) Emotion (5) Feeling (5) Web (5) Car (4) Cinta (4) Love (4) Birthday (3) Islam (3) KCar (3) LMST (3) Myspace (3) PROTON (3) PROTON SAGA (3) SIC (3) Terjah (3) kancil (3) Awards (2) Bagus (2) Jodoh (2) L5 (2) Mira (2) Tag (2) Tools (2) Bidor (1) Cameron (1) Conversion (1) Dato Sagor (1) Facebook (1) Fadzilah Kamsah (1) Kawen (1) Makan (1) Maulidur (1) Meyo (1) Muhammad (1) Nash Ahmad (1) Nuffnang (1) Perak (1) Perodua (1) Politics (1) Politik (1) Racing (1) Rank (1) Ranking (1) Rasul (1) River (1) SAGA (1) SKPZ (1) Sambutan (1) Scenery (1) Sepang (1) Sticky (1) Sunset (1) Technocrati (1) Tmnet (1) Track (1) Uncle (1) VIP (1) Web Page Ranking (1) banner (1)

Powered by  Sue-Sygckit.blogspot.com

back to top